سیاه ِ روشن

نگاهی روشن به تاریکی

سیاه ِ روشن

نگاهی روشن به تاریکی

شخصیت یا هویت

یه روز نشسته بودم داشتم با خودم غیبت یه بابایی رو میکردم. گفتم عجب بی شخصیته!! بعد به خودم گفتم این بابا همش میخواد ادای اون چیزی رو در بیاره که نیست پس بی هوتیه.

حالا....

اگه یه ماشین رو در نظر بگیریم که مینی ماینره (قابل توجه بعضیها!!) بعد براش کارت بنز بگیرن. این میشه هویت قلابی! بعد یه مینی مانیر دیگه هم هست که کارت خودش رو داره ولی موتورش بد کار میکنه این میشه شخصیت قلابی.
خوب گفتم؟
آدم اگر بی هویت باشه خیلی بدتر از بی شخصیته برای اینکه فکر میکنم شخصیت آدم در بستر هویت آدم شکل میگیره که اگر ما قبل از هویت به فکر شکل دادن به شخصیت باشیم  چون اندازه قالبش رو نمیدونیم یا تنگ میشه یا گشاد!!!!

در ضمن خوشحالم که هستید (:

پایدار باشید
نظرات 4 + ارسال نظر
صباح سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:40 ب.ظ


سلام

شایدم بهتر باشه که ادم هیچی نباشه

چون که گشتی هیچ از سندان مترس هر صبوح از فقر مطلق گیر درس

آنیتا سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 04:56 ب.ظ http://paradox.blogsky.com

درود
خیلی خوب گفتی و مثالت هم روشنه... من کسی رو می شناختم که اونقدر به دیگران دروغ گفته بود در مورد توانایی هاش و کارهایی که می خواست بکنه که خودش هم اونها رو باور کرده بود و دیگه یه هویت مصنوعی و غیرواقعی داشت... یه قالبی درست کرده بود برای اون شخصیت دروغ پرداز همیشگی!!! (اما انگار خوب اندازه شده بود تو این قالب، گرچه برای این آدم دردسرهای هر روزه به وجود میاورد!!!)!!!!
ایران هم خیلی دلم می خواد بیام اما راستش خیلی ناامنی یه اونجا!! اینجا دوستای غیرایرانیم همه اش می پرسن بالاخره وضعیت ایران چی میشه؟!؟! بویژه بعد از مرگ زهرا کاظمی!!!
تا بعد...
پاینده باشی همیشه.

هاله سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:56 ب.ظ http://haleh.blogsky.com

من یک عالمه نوشتم ..این دیجیتال لای اومد زد صفحم رو پاک کرد !‌:( ... به نظر من هویت و شخصیت دو موضوع کاملا متفاوت که شرایط شکل گیریه آنها در برخی موارد یکسانه.. از تاثیر گزارترین اونها خانواده..جامعه..عوامل ژنتیکی و کاتالیزرهای روانی هستن..اما مهم اینه که با گذشت زمان اون هویت معنای وجودیش رو از دست نده و در واقع از حضور به عدم تغییر نکنه..بلکه بشه به روز کردش ! نه اینکه مثل اون مینی ماینره ؛)) با گذشت زمان دیگه مطرود باشه ! ..آدمایی مثل هیتلر..ناپلئون ...ابوعلی سینا .... رازی...بابک خرم دین ..سهراب سپهری..و..و..و ...نه تنها خود به تنهایی جاودان
هستن بلکه هویت تاریخ رو هم میسازند و این یعنی قدرت !

هاله سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 09:37 ب.ظ http://haleh.blogsky.com

الان اومدم خونه و یاد یه چیزی افتادم..چیزی که همیشه اذیتم میکرده ......اولین نشونه نداشتن هویت بی وطنیه !!!! ظاهر روشنفکرا ادعا میکنن که عدم تعلق خیلی خوبه و اونها بندهای عاطفی رو پاره میکنن و با این شعار به جون نام و پیشینه و هویت تاریخیه خودشون می افتن.همیشه این برام یک سوال بود ..میدیدم و میبینم که مردم در ساده ترین برخوردهای غیر منطقیشون با همدیگه ..همه چیز رو به کردن اخلاق ایرانیشون میندازن و حاضر نیستن فکر کنن و تقصیر رو پیدا کنن و بر طرف کنن.... بارها و باهرها دیدم که یک اتفاق یا رفتار ناخوشایند از کسی سر زده و بعد اظهار نظرها شروع میشه این اخلاق گند ما ایرانیاست !! از نظرمن هویت این افراد زیر سوال رفته یا گم شده یا له !!! هر چیزی که هست یک مجهول وجود داره که کسی حلش نمیکنه بلکه خیلی ساده به حال خودش رهاش میکنه ......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد